IMAGINE PERSONALA
0

Scoala de networking

  Unora dintre noi ne este greu sa socializam. Sa comunicam, sa construim relatii… Poate ne consideram introvertiti sau pur si simplu avem senzatia – corecta sau nu –ca networking inseamna sa stim sa ne punem in valoare si sa ne vindem ablitatile…. Esenta networkingului – asa cum am mai scris – este in primul […]

 

Unora dintre noi ne este greu sa socializam. Sa comunicam, sa construim relatii… Poate ne consideram introvertiti sau pur si simplu avem senzatia – corecta sau nu –ca networking inseamna sa stim sa ne punem in valoare si sa ne vindem ablitatile….
Esenta networkingului – asa cum am mai scris – este in primul rand sa oferim , sa ne facem utili si sa intretinem relatiile. Abia apoi, cand relatia este consolidata si contul emotional echilibrat intre noi si persoana respectiva, putem cere sprijin sau sustinere sau pur si simplu intermedierea unei legaturi cu o persoana de care avem nevoie.
Este foarte adevarat ca toate aceste abilitati de comunicare si relationare – chiar daca avem norocul sa fie sustinute de calitati genetice – trebuie exersate si repetate in nenumarate contexte pentru ca ele sa devina firesti si reflexe.
Pana acum cativa ani cea mai buna scoala – in particular pentru tineri – era participarea la activitati de voluntariat in cadrul unor organizatii nonguvernamantale. In ultimii ani insa s-a dezvoltat tot mai mult network marketingul, un sistem care ofera o scoala de afaceri si relaionare foarte buna, cu investitii minime.
Produsele sau serviciile premium apeleaza la network marketing. Pentru ca idea este de recomandare prin comunitati si fidelizarea consumatorilor, iar daca produsul nu ar fi de calitate, ar fi greu de fidelizat. Companiile care aleg sistemul de network pentru recomandare si vanzare nu mai cheltuiesc cele aproximativ 50 de procente pentru promovare si publicitate , ci prefer sa le imparta distribuitorilor membri in retea. Peste 60 de milioane de oameni si peste 16 milioane de americani sunt implicati in network marketing, iar sistemul este studiat la cele mai cunoscute universitati, ca Harvard sau Standford.
Tot mai multi milionari isi inscriu copiii in aceste sisteme pentru a invata sa relationeze, sa formeze o echipa, sa mentina relatia cu echipa si sa convinga noi oameni sa faca parte din echipa lor. De la Bill Gates la Robert Kyosaki si Warren Buffet, cu totii sustin sistmele de distributie in comunitati, in retea.
Este practic un fel de franciza de viata, mult mai ieftina decat una clasica de afaceri. Riscurile sunt mai scazute, mentorii nu sunt platiti, iar cei care doresc sa castige mai mult practic sunt obligati sa ii antreneze si pregateasca pe noii intrati. Un sistem bine gandit si rafinat in ultimii ani, de unde se pot obtine si castiguri substantiale.
Mai mult ca oricand insa, network marketingul atrage prin dezvoltare personala , traininguri si workshopuri. Daca doar acestea ar fi cele incluse in achizitia unei pozitii de intrare intr-un astfel de sistem performant (pozitia de intrare situandu-se undeva intre 100 si 1300 de euro) si tot ar fi foarte rentabil ca mod de dezvoltare a abilitatilor noastre de afaceri si de relationare.
Este important sa activam in medii care aduc dezvoltare personala. Care promoveaza si emotiile, nu doar conceptele logice. Unde sa cunoastem cat mai multi oameni si sa vedem cum putem relationa. Sa invatam sa vorbim in public, la o prezentare sau atunci cand spunem doar cateva cuvinte despre noi. Avem nevoie de un context in care sa exersam aceste abilitati.

Your Trainer

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!