Family & kids
0

Cum sa scapi de depresia postnatala

  Trei  sferturi dintre proaspetele mamici trec prin stari depresive dupa nastere, spun statisticile. Acestea se manifesta  prin schimbari  bruste de dispozitie ,irascibilitate, insomnie,  apatie si tristete, etc. Iata cateva solutii pentru a depasi  aceasta perioada: Cere  ajutor si sprijin din partea celor apropiati – o nastere  ,desi este un fenomen natural vine dupa 9 […]

 

depresie nastere selftrainer

Trei  sferturi dintre proaspetele mamici trec prin stari depresive dupa nastere, spun statisticile. Acestea se manifesta  prin schimbari  bruste de dispozitie ,irascibilitate, insomnie,  apatie si tristete, etc.

Iata cateva solutii pentru a depasi  aceasta perioada:

  1. Cere  ajutor si sprijin din partea celor apropiati – o nastere  ,desi este un fenomen natural vine dupa 9 luni de traumatizare si de schimbari in organism culminate cu un efort epuizant. Ni se pare normal ca dupa o operatie banala de apendicita pacientii sa aiba nevoie de odihna si perioada de refacere dar dupa o cezariana mama nu are niciun moment de liniste pentru ca trebuie sa se ocupe de copil. Asadar e firesc sa primiti ajuto , sa se ocupe si altcineva de bebelus pentru  ca mami sa se poata odihni .
  2. Ai grija ce mananci – evita alimentele care produc o stare de agitatie cum ar fi cafeau sau ciocolata,etc. Dar nu neglija dieta mai ales daca alaptezi. Vorbeste cu medicul pediatru sau neonatolog ce alimente nu-i vor provoca colici bebelusului. Ceea ce ar insemna nopti nedormite.
  3. Ai grija de bebe si respecta-i  oraru l!  Urmeaza indicatiile pediatrului . In mod normal un nou nascut sanatos doarme si 20 de ore pe zi . Astfel  vei apuca si tu sa iti recapeti  puterile chiar daca te adaptezi dupa orarul lui.
  4. Plimbari si iesiri in aer liber – Miscarea iti va face si tie bine nu doar bebelusului. In plus oxigenarea creierului duce la cresterea serotoninei , hormon  responsabil cu fericirea ta.
  5. Asculta muzica . Chiar daca in general asculti Metallica sau muzica foarte ritmata , in aceasta perioada opteaza pentru  Mozart, Bach si in general pentru muzica ce genereaza o stare de liniste . Expertii au descoperit ca aceasta duce la cresterea nivelului de endorfine,cele care iti garanteaza o stare de calm si buna dispozitie.
  6. Pasiuniunile fac minuni. Daca  inainte de nastere, aveai vreo pasiune care nu presupunea  un efort prea mare, poate ar trebui sa te concentrezi si asupra ei. Fie ca iti place sa citesti, sa pictezi sau sa faci fotografii, pasiunea te va scoate din rutina si iti va da o stare de bine.
  7. Cauta ajutor specializat, mai ales cand aceste stari de tristete sau de apatie devin permanente, se acutizeaza sau depasesc o perioada de cateva saptamani. Pot fi un semn al depresiei postpartum, depresie de care sufera una din 10 femei care a nascut. In cazuri mai usoare conversatiile cu prietenele , mai ales mame care au trecut prin situatia ta , o sa descarce avalansa de emotii care te impovareaza.
  8. Medicatia – doar la indicatia medicului mai ales ca in cazul alaptarii multe dintre medicamente eliminandu-se prin lapte pot  dauna bebelusului

 

Your Trainer

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!