Cariera
0

Controleaza audienta unei prezentari

Sustii o prezentare de care depinde obtinerea unei finantari, a postului tau sau chiar a viitorului profesional? Vrei ca seful board-ul sa primeasca exact mesajul pe care il doresti fara a fi alterat de atitudinea altora din jur, dintre care unii vor sa-ti ia locul in management ? Ai nevoie de cooperarea celor prezenti sau […]

Sustii o prezentare de care depinde obtinerea unei finantari, a postului tau sau chiar a viitorului profesional? Vrei ca seful board-ul sa primeasca exact mesajul pe care il doresti fara a fi alterat de atitudinea altora din jur, dintre care unii vor sa-ti ia locul in management ? Ai nevoie de cooperarea celor prezenti sau dimpotriva  nu -ti doresti comentarii ? Foloseste in avantajul tau sala de sedinte :  simpla asezare a scaunelor si meselor te poate ajuta sa obtii reactia dorita  din partea auditoriului.

Asezarea in forma de U

Este cea mai usor de monitorizat  . Mese micute sunt asezate in forma de U , participantii stau de-a lungul celor trei laturi  iar  in mijloc este un spatiu gol.  Acesta  iti  permite ca  speaker  sa te deplasezi prin centru, sa mentii atentia asupra ta  si sa ai un contact vizual foarte bun cu toti cei prezenti. Spatiul destul de mic , informal si te ajuta sa poti domina audienta.

conference-room-business-m

Daca sustii o prelegere sau un raport  mai ai un avantaj  competitiv . Detii puterea,  esti in picioare, deci in pozitie de superioritate, dominanta,  ceea ce inseamna ca interlocutorii din sala vor fi mai putin dispusi sa te intrerupa. In subconstientul colectiv  reprezinta  pozitia de la scoala, elevul asculta in liniste, in timp ce profesorul  explica. Asezarea in U este un avantaj in cazul existentei persoanelor recalcitrante in grup, pentru ca distantele scurte ii initimideaza pe aceia care doresc sa te intrerupa constant.

In cadrul trainingurilor, unii speakeri prefera acesta asezare direct cu scaune si fara mese, pentru a avea o comunicare si mai directa si un control mai bun al audientei.

Tips & Tricks:  Daca ii asezi pe sefi sau pe membrii boardului, in fata carora sustii in principal prezentarea, in spate (pe latura mica a literei U), celorlalti le va greu sa le  urmareasca reactiile atata vreme cat tu expui in fata  lor. Este un avantaj evident in captarea atentiei, altfel existand riscul ca ceilalti manageri sa reactioneze doar prin empatie cu  membrii boardului, fara a-ti urmari  argumentele.  Nu vor putea sa fie atenti si la discurs si la ceea ce se intampla in partea opusa – latura mica a formei U .

Asezarea in forma de Dreptunghi sau Oval

Este una dintre asezarile cele mai des folosite. Similar teoriei meselor rotunde, aduce o comunicare usoara si informala. Se foloseste in general in sedinte interdepartamentale sau cand ai de dat vesti nu tocmai bune boardului tau de conducere ; comunicarea informala si asezarea la aceeasi masa « umanizeaza » relatiile board- executiv  sau pe cele interdepartamentale.

In jurul unei mese mari (sau a mai multe masute unite)  sunt asezate scaune iar  pe una dintre laturile scurte (in capul mesei)  se aseaza  cei care  au putere de decizie (fie directorii care conduc sedinta , fie speakerul  care sustine prezentarea)

business conferenceAvand in vedere ca toata lumea sta jos, se pune accentul pe interactiune, fiind incurajate discutiile. Totusi, spre deosebire de asezarea in cerc , aici exista un pol de putere si autoritate, pe una dintre laturi . Nu este indicat sa fie mai mult de 15  persoane pentru ca se pierde efectul de comunicare informala iar distantele devin prea mari.

 

 

Asezarea tip Bistro

Este folosita mai ales in cadrul workshopurilor , teambuildingurilor sau  lucrului pe diferite departamente ,  corelandu-se apoi  rezultatele.

Asezarea tip bistro presupune mai multe mese micute, distantate,  in jurul carora sunt scaune pentru 4-8 participanti. Dezvolta ideea de echipa si interactiune pe echipe. O poti folosi si in timpul unei simulari sau a unor jocuri de rol in cadrul trainingurilor. Participantii se simt mai liberi si mai putin monitorizati de conducerea executiva, fiind mai creaativi si mai relaxati. Trebuie insa sa simti cat este de important sa pendulezi intre grupuri pentru a le da incredere si a mentine echilibrul de atentie in sala.

Tips & Tricks : Daca vrei sa sustii o prezentare , unii dintre participanti vor fi in dezavantaj pentru ca nu vor avea vizibilitate buna catre  ecranul proiectorului sau catre rapoartele si graficele expuse

Asezarea tip sala de clasa sau amfiteatru

Ideala pentru comunicarea cu foarte multi participanti sau cu cei din afara firmei (ex: conferinte de presa) . Interactivitatea este mai scazuta, oricum nu doresti sa fie prea multe intrebari incomode. Domini audienta luandu-ti diverse repere in sala pentru a genera contacte vizuale.

Mese micute cu scaune ( sau doar scaune) sunt asezate la distanta unele fata de altele, pe linii paralele drepte sau in semicerc.

press conference PR

 

 

 

 

 

 

 

 

Asadar , atunci cand ai de facut o prezentare, obtii un impact maxim si prin amenajarea salii de sedinte, in functie de scopul urmarit : atentie, obedienta sau cooperare din partea audientei.

In curand, pe  www.businesavenue.ro veti putea urmari si  pasul urmator : unde sa stai atunci  cand tii o prelegere pentru a  detine puterea sau dimpotriva pentru a-i incuraja pe altii sa vorbeasca.

articol preluat prin www.businessavenue.ro

sursa foto : www.sxc.hu

feature image

Image courtesy of franky242 at FreeDigitalPhotos.net

Your Trainer

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!